Aina ei hommat mene kuin elokuvissa. Vaikka kuinka olisit mitannut ja tuijottanut koko-opasta, saattaa tuote olla väärän kokoinen. Ota tällöin yhteyttä asiakaspalveluumme, niin saadaan asiat kondikseen.

Palautukset
Kuluttujansuojalain mukaisesti, verkkokaupasta ostetuilla tuotteillamme on 14 päivän palautusoikeus. Tämä aika lasketaan siitä, kun paketti on noudettu toimipisteestä.
Palautus- ja vaihto-oikeus koskee ainoastaan tuotteita joita ei ole käytetty ja jotka ovat myyntikelpoisia. Tuotteiden ja niiden myyntipakkausten pitää olla alkuperäisessä kunnossa. Tämä tarkoittaa, että aukaise myyntipakkaus varovasti, äläkä irroita tuotteista mahdollisia tuotekortteja ennenkuin olet sovittanut ne ja todennut sopiviksi. Sovita tuotteita ehdottomasti sisätiloissa, jotta ne pysyvät puhtaana. Tuskin itsekään haluaisit ostaa likaisia vaatteita. Eli lyhyesti: sovittaa saat, käyttää et.
Palautusoikeus ei koske personoituja tuotteita. Eli jos olet ostanut tuotteen brodeerattuna, ei tätä tuotetta voi palauttaa tai vaihtaa toiseen, kun brodeeraustyö on ehditty aloittaa.
Mikäli tuotteet eivät ole alkuperäisessä kunnossa, pidätämme korvauksena vähintään 25% tuotteen myyntihinnasta.
Asiakaspalautusten käsittelyssä menee viikosta kolmeen, johtuen kuljetus- ja käsittelyajasta. Pyrimme toimimaan jouhevasti ja palauttamaan rahat asiakkaalle mahdollisimman nopeasti, kunhan tuote on ensin tarkistettu ja todettu myyntikelpoiseksi.
Meillä on palautussopimus sekä Postin että Matkahuollon kanssa, joten kuluttajan ei tarvitse maksaa toimitusmaksua palautusta tehdessä. Pidätämme purkautuneesta kaupasta postituskulun, asiakaspalautus on maksuton. Postituskuluihin kuuluvat myös lisäpalvelut, kuten rahtiennakko ja siitä aiheutuneet kulut.

Jos sinulla on kysyttävää, niin otathan meihin yhteyttä ennen tuotteiden palauttamista, jotta saisit ohjeet palautuksen tekemiseen. Rahtiennakkolähetyksiä emme lunasta. Jos haluat kirjata toimituksen tai lisätä muuta ekstraa, maksat itse ylimäärän.

Palautuslomake:
Tulosta ja täytä käsin palautuksen mukaan asiakaspalautuslomake, joka on paketin mukana ja jonka saat myös tästä tulostettua. Tällöin käsittelyaika on mahdollisimman lyhyt, sillä saamme kaiken tarvittavan tiedon lomakkeesta, eikä sitä tarvitse haeskella sähköposteista ja muistiinpanoista.
Tuotepalautuksissa käytetään Postin tai Matkahuollon asiakaspalautusta, riippuen siitä, kummalla tavalla tuotteet on toimitettu asiakkaalle.

Asiakaspalatus käytännössä, toimi näin:
Kun olet pakannut tuotteet (esim. samaan pakettiin tai muuhun likaa ja kosteutta kestävään pakkausmuotoon), niin toimita paketti lähimpään toimipisteeseen ja ilmoita, että kyseessä on asiakaspalautus ja vastaanottaja maksaa rahdin. Jos olet pakannut tuotteet samaan pakkaukseen, jossa ne saitkin, on luultavasti osoitekortti tallella ja virkailijan on se helppo siitä lukea. Virkailija tekee ja tulostaa asiakaspalautuksen, jolla paketti palautuu meille noin 2-4 arkipäivän kuluessa.

Jos kuitenkin olet jo lämmittänyt pakkauksella saunan, on osoitteemme tässä:
Hatka
Opintie 56
42300 Jämsänkoski

Tuotevaihto
Jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen, voit palauttaa sen ylläolevien ohjeiden mukaan ja tilata verkkokaupastamme uuden. Kun toimit palautuksessa ohjeiden mukaan, on palautus maksuton. Vaihtotapauksessa joudumme kuitenkin perimään uuden tuotteen toimituskulut.

Voit myös palauttaa tuotteen mukana olleen asiakaspalautuslomakkeen kera ja kirjoittaa lomakkeeseen vaihtotoiveesi. Näin sinun ei tarvitse välttämättä tilata uutta tuotetta, vaan uusi tuote lähtee sinulle kun olemme tarkastaneet palauttamasi tuotteen. Huomioi, että posti meillepäin ei aina tule niin sukkelasti kuin posti asiakkaalle päin. Asiakaspalautus saattaa kulkea meille 2-4 arkipäivää. Tässäkin tapauksessa perimme uudet toimituskulut kun postitamme vaihdetun tuotteen.
Tuotevaihdossa pätee samainen 14 päivän aikaraja ja myös tällöin palautettavan tuotteen pitää olla myyntikelpoinen.
Poistomyyntituotteita emme vaihda toisiin tuotteisiin.

Vuoden 2014 lakimuutos: rahtiennakkopaketin noutamatta jättäminen ei ole enää automaattinen peruutus vaan yrittäjä saa periä maksun aiheutuneista kuluista. Huomioithan tämän kun tilaat rahtiennakolla postiin tai matkahuoltoon. Jos jätät paketin noutamatta, niin lähetämme sinulle laskun paketin edestakaisesta lähetyksestä (= 25 €). Otimme tämän käyttöön maaliskuussa 2016 sillä valitettavasti noita noutamatta jätettyjä lähetyksiä on liian paljon... Lisätietoa: http://www.myyverkossa.fi/2014/05/verkkokauppojen-uudet-ehdot.html

Lunastamattomat posti- ja bussiennakkopaketit:

1) Pakettia säilytetään postissa ja matkahuollossa saapumisviikon lisäksi kaksi täyttä kalenteriviikkoa, jonka jälkeen lähetys palautuu meille. Mikäli asiakas jättää postiennakko- tai bussiennakkopaketin lunastamatta, asiakas ei voi enää tilata näillä maksutavoilla.
2) Lunastamattomista paketeista veloitetaan toimituksen ja palautuksen aiheuttamat kulut täysimääräisenä asiakkaalta.
3) Postiennakko- ja bussiennakkolähetyksen lunastamatta jättäminen ei ole kuluttajansuojalain suoman mahdollisuuden mukainen tuotteen palautus, vaan se on ostajan toimesta tapahtuva sopimusrikkomus (Kuluttajansuojalaki 5. luku 25 §).
4) Näissä tapauksissa verkkokaupalla on oikeus vaatia ostajalta korvausta aiheutuneista kuluista. (Kuluttajansuojalaki 5. luku 28 §).
5) Erääntyneestä laskusta lähetämme yhden maksumuistutuksen, jonka jälkeen perinnän hoitaa perintäyhtiö. Tällöin tilaaja maksaa perintäyhtiön vaatimat perimiskulut.

Jos tästä ohjeesta huolimatta sinulle jäi jotain kysyttävää, ota rohkeasti yhteyttä.